Doktor İle İlgili Cümleler, Doktor Cümle İçinde Kullanımı, Kısa Örnek Cümle Kurmak

Doktor ile ilgili cümleler, Doktor cümle içinde kullan, içinde Doktor kelimesi geçen kısa cümle kur, olumlu ve olumsuz cümlede örnek ödev vb. aramaların cevaplarını bu sayfamızda bulabilirsiniz.

Doktor İle İlgili Cümleler, Kısa Cümle İçinde Kullanımı

Doktor ile ilgili cümle örnekleri

Hukuk alanında doktoram var.
Hastanemize yeni bir doktor atandı.
Senin acilen bir doktora görünmen gerekiyor.
Kasabamıza yeni bir doktor geldi.
Komşumuzun çocuk doktoru olduğunu öğrendim.
İnsan aynı zamanda kendisinin doktorudur.
Amcamın bu alanda doktorası var.
Üç aydır doktora tezimi hazırlıyorum.
Doktorlar çok kutsal bir mesleğin mensuplarıdır.
Cildiye doktoru hastahaneden ayrılıp kendine özel bir klinik açtı.
Doktorlar sırayla acil serviste nöbet tutuyorlar.
”İyi olacak hastanın, doktor ayağına gelir.” (Atasözü)
”Gerçek doktor, her hasta ile yaşayıp ölendir.” (Stefan Zweig)
”Her şeyden önce insan olunmalı; ondan sonra doktor.” (Voltaire)
”Doktorun yaşlısı, avukatın genci yararlıdır.” (Samuel Butler)
”Beni Türk doktorlarına emanet ediniz.” (Mustafa Kemal Atatürk)
”Yarım doktor candan eder, yarım hoca dinden eder.” (Atasözü)
”Dünyada sadece iki sınıf insan vardır. Doktorlar ve hastalar.” (Rudyard Kipling)
”Doktor yazar, eczacı okur. Kim demiş bizde okuryazar yok diye?” (Oyhan Hasan Bıldırki)
”Sana bütün bunları kim öğretti, Doktor? Yanıt anında geldi. Acı çekmek.” (Albert Camus)
”Bu aralar ellerim hep üşür benim. Doktor ‘kansızlık’ der, ben ‘sensizlik’ derim.” (Edip Cansever)
”Doktor bana 6 dakikalık ömrümün kaldığını söyleseydi, biraz daha hızlı yazardım.” (Isaac Asimov)
”Hekimsiz, hakimsiz memlekette oturma sağlığın güvencesi hekim, toplumun güvencesi hâkimdir.” (Atasözü)
”Doktor bana 6 dakikalık ömrümün kaldığını söyleseydi, biraz daha hızlı yazardım.” (İsaac Asimov)
”Hekimlerin yaptığı en büyük hata, ruhu düşünmeden yalnız bedeni tedaviye teşebbüs etmeleridir.” (Eflatun)
”Hekimlik; bedenin hastalıklarını iyileştirir, bilgelik; ruhun hastalıklarını iyileştirir.” (Demokritos)
”Kafam cam kırıklarıyla dolu doktor. Bu nedenle beynimin her hareketinde düşüncelerim acıyor, anlıyor musun?” (Oğuz Atay)
”Gelecekte doktorların hastalarına yazacakları reçete, Müslümanların kıldığı namaz ve tuttuğu oruç olacaktır.” (George Bernard Shaw)
”İyi bir hekimde dört nitelik vardır. Nezaketle dinlemek, akıllıca konuşmak, dikkatlice düşünmek ve tarafsızca karar vermek.” (Sokrates)
”Hekimler kılıç yaralarını, ok yaralarını tedavi edebilmişlerdir ama söz yaralarını tedavi ettikleri görülmemiştir.” (Ken’an Rifâî)
”Bilimsel bir eğitim gören bir doktor mükemmel bir teknisyen olabilir. Fakat yalnız hümanist bir eğitim onu bir insan yapabilir.” (Louis Pasteur)
Doktor ile ilgili cümleler sayfamızı ziyaret ettiğiniz için teşekkürler.

Cümle Örnekleri İndeksi


Copyright © 2024 Tüm Hakları Saklıdır. Powered By İHSAN VURAL